12 Ιαν 2010

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ



ΚΑΠΟΙΟΣ

Όσοι κάποιοι και να πουν
πως είμαι κάποιος
άσπρη μέρα δε θα δω.
Για να γίνω κάποιος
πρέπει κάποιοι να πουν
που είναι ήδη κάποιοι
(κατά προτίμηση πολλοί)
πως κι εγώ είμαι κάποιος.
Αν μπερδευτούν και πουν
πως κι εγώ κάποιος είμαι
ούτε αυτοί που είναι ήδη κάποιοι
δε θα γίνουν πιστευτοί.
Οι περισσότεροι άνθρωποι
δε θα γίνουν ποτέ κάποιοι.
Μεγάλο πράγμα να ’σαι κάποιος
στο τέλος της πρότασης
όσων ποτέ δε θα γίνουν κάποιοι
αλλά δίχως κάποιους δε ζουν.

ΑΣΤΡΟΛΟΓΟΣ

Δεν αναζητώ πορεία στο πότε γεννήθηκα
αλλά στο ότι θα πεθάνω.
Περπατώ ξεκάλτσωτος στη βροχή
κολυμπώ χειμωνιάτικα στη θάλασσα
το καλοκαίρι ψαρεύω δαμάσκηνα.
Έρχονται κι άλλα περίεργα
αν κι αύριο είμαι ζωντανός.
Αν είναι παράνοια
η ευγνωμοσύνη μου αυτή
χρεώστε τη στο ζώδιό μου.

ΕΝΑ ΒΡΑΔΥ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ

Ύπνος δε μου κολλάει.
Σκέφτομαι την ιδανική θητεία
που μου αρνείται η πατρίδα:
ένας χρόνος σε φυλάκιο του Έβρου
μ’ ένα τετράδιο, ένα μολύβι
ένα σουγιά για να το ξύνω
μια γομολάστιχα να σβήνω.
Εξόδους δε θα χρειαζόμουνα
ας χαρίζονταν στους φαντάρους˙
μόνο άνθρωπος να μη μου απευθυνόταν
άνθρωπος να μην τολμούσε να σαλέψει
μες στην ησυχία μου.

Θα ’χα και περίστροφο
αν έμπαινε ο εχθρός
αν δε μου έβγαινε το ποίημα
αν έβλεπε το ποίημα ο εχθρός
να βγαίνει εκτός συνόρων.

ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ

Βάζω ασβέστη, σαπούνι, ασημόσκονη
στο πελώριο δοχείο που ξέχασες.
Προσθέτω λάδι, προσθέτω ξύδι
προσθέτω τις σταγόνες του μελιού.
Δεν μπορώ να σταματήσω˙
πώς μπορώ να φύγω από μέσα σου
μ’ εσένα από μέσα μου να λείπεις;
Θέλει φροντίδα το κενό.
Βάζω ασβέστη, σαπούνι, ασημόσκονη
προσθέτω λάδι, προσθέτω ξύδι
προσθέτω τις σταγόνες του μελιού
να φτιάξω το φίλτρο που θα γίνει

το στόμα σου
τα μάτια σου
η φωνή σου.

Βάζω στους απόντες παρουσία.
Αναδεύω και θρηνώ
το δάκρυ που δε θα σ’ αναστήσει.


It's not who I am underneath
But what I do
That defines me
O Christian Bale στο φιλμ Batman Begins

7 σχόλια:

Θανάσης Αθανάσιος είπε...

Καλή επιτυχία με το βιβλίο, Δημήτρη!
Πώς θα το αποκτήσουμε;

Π.Κ. είπε...

Εύστοχο και καλοτάξιδο!!!

silena είπε...

πώς μπορώ να φύγω από μέσα σου
μ’ εσένα από μέσα μου να λείπεις;
Θέλει φροντίδα το κενό.
Απλά καταπληκτικό!

Orelia είπε...

πως να ευχηθείςμε υλικό τυπικό σε έναν που φίλος μοιάζει να μην είναι αυτού;
αδύνατο να μιμηθώ κι ούτε να σκαρφιστώ τουτη την ώρα κάτι σχετικό
γι αυτό δεχτείτε παρακαλώ τα τυπικά μου μεν, απο καρδιάς δε... καλοτάξιδη η συλλογή σας στις ερήμους των ανθρώπων κύριε Μουζάκη

Ανώνυμος είπε...

Δημήτρη,εύχομαι καλοτάξιδο.

Γιάννης Τόλιας

Δημήτρης Δικαίος είπε...

Δημήτρη, καλή επιτυχία.

Churchwarden είπε...

Σας ευχαριστώ όλους θερμά για την παρουσία σας εδώ και τις ευχές σας. Να είστε καλά.