4 Δεκ 2008

ΤΟ ΣΚΗΝΩΜΑ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ


Κάτι άλλοι ζωγράφοι μού έλεγαν
"μην ακούς τους ποιητές".
Όμως εγώ τους άκουσα.


ΑΛΕΚΟΣ ΦΑΣΙΑΝΟΣ

Γιόμισε το χώμα σφήνωμα
άδεια χαρτοκιβώτια παντού
το σκήνωμα στον πίνακα:
το πορτραίτο της.

Τώρα που το πρόσωπό της
αφορίζει περιεχόμενο μέσα σου
αγάπα τη περισσότερο από ποτέ
και ποτέ μην πουλήσεις
την εικόνα της.

Μην της κάνεις το χατίρι.
Παραλλαγή

Όσα και να μου πρότειναν
το πορτραίτο σου το κράτησα
κι έρχεσαι εσύ
να με δώσεις τετρασύλλαβα;

Χωρίζουμε;
COPYRIGHT © ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Γ. ΜΟΥΖΑΚΗΣ (2008)


Ο πίνακας, χειρ Γ.Κ. Άδει η Celine Dion.

10 σχόλια:

Δανάη είπε...

Νομίζω πως ο ζωγράφος θ΄ακούσει τον ποιητή
Πρέπει να Σε ακούσει...

Όπως εσύ ακούς τους πίνακές του...

genna είπε...

Χωρίζουμε?

ποτέ...

πανέμορφο...

γλυκιά καλημέρα Δημήτρη!

kyriaz είπε...

Μ' άρεσε η παραλλαγή περισσότερο,αλήθεια.

Κι αυτό το "τετρασύλλαβα",σαν επιρρηματικός προσδιορισμός του τρόπου, για το χω-ρί-ζου-με...

Φαιδρα Φις είπε...

το έχω διαβάσει,ίσως και
τριάντα φορές...

δύσκολο δύσκολο να πω
θα χρειαστώ χρόνο...

τον έχω?

σου στέλνω αγκαλιά
και τη σκέψη μου

Churchwarden είπε...

Δανάη,

Με τιμά το σχόλιό σου. Σε ευχαριστώ θερμά.

Genna,

Nα είσαι καλά, πάντα μελωδική και χαρούμενη. Ευχαριστώ.

Kyriaz,

Για τα σκουπίδια και τα δύο, φίλε...τι ψάχνεις να βρεις. Να είσαι καλά.

Xάριτα,

Μολονότι δεν είμαι εγώ ο πάροχος του χρόνου, ξέρω πως δεν τους αξίζει τόσος...ευχαριστώ.

Βασίλης είπε...

Φίλε Δημήτρη
Εσύ ξέρεις
Ποιητής και Ζωγράφος
«τυχοδιώκτες» της στιγμιαίας ομορφιάς
μια πνοή, μι ανάσα δώρο
φυλακίζουν στα χρώματα, στις λέξεις
κρύβοντας περίτεχνα
το νόημα βαθιά
και πουλώντας
το περιτύλιγμα ακριβά

τι κι αν στοίχειωσαν
έπειτα τα λόγια της
ή το κορμί της πήρε πίσω
τι κι αν έπεσαν οι όρκοι της
ή χάρισε το άπιστο φευγιό της

ξέρει καλά
ότι δόθηκε
χωρίς καν να κάνει το χατίρι

κι αν το μοντέλο έφυγε
ή πωλήθηκε
ή με ευωδιαστά τετρασύλλαβα πλήρωσε
ξέρει ότι
η αύρα του για πάντα κατακτήθηκε…

Roadartist είπε...

Οπου υπάρχει συναίσθημα, εύχομαι να μην υπήρχε και ο χωρισμός...


"ποτέ μην πουλήσεις
την εικόνα της"

Churchwarden είπε...

Φίλε Βασίλη (παρεμπιπτόντως, οσμίζομαι ποντιακή καταγωγή-ισχύει; αν ναι, είμαστε πατριώτες),

Ωραία το είπες. Η αύρα της για πάντα κατακτήθηκε. Σε αυτό δεν έχει επιλογή, κι ας προσπαθεί με τις τέσσερις συλλαβές της...

Road,

Το πρόβλημα δεν είναι το συναίσθημα, αλλά το συναίσθημα τους ενός: σε περίσσεια από τη μία όψη, λειψό από την άλλη.

Σας ευχαριστώ για την παρουσία σας εδώ.

Φαιδρα Φις είπε...

πρέπει να παραδεχτώ ότι το σκήνωμα στον πίνακα με φοβίζει λίγο

όχι αυτή καθαυτή η μορφή όσο το μίσος που αποτυπώνεται στο βλέμμα
η οργή,η εκδίκηση πιθανώς...

περισσότερο απ΄όλα αυτά όμως με φοβίζει ο φόβος που πηδάει έξω από τα μάτια της και
φαντάζομαι να λέει εκείνη ότι είπες στην παραλλαγή που ασφαλώς κρατώ...

έρχεσαι-φαίνεται να λέει-να με δώσεις τετρασύλλαβα?
γίνεται και με λιγότερες συλλαβές
-όμως όχι με λιγότερες πινελιές-
α-ντί-ο
φύ-γε
go

καταχρηστικά η τελευταία
πένθιμο και θρηνητικό ή έτσι το βλέπω στην κατάσταση που είμαι-και ναι,ξέρω τι θα μου πεις,ότι στην κατάσταση αυτή βρίσκομαι αρκετό καιρό και πρέπει να βγω τώρα απ'αυτή-

σε φιλώ πολύ
σου στέλνω όλη μου τη σκέψη
όλη όλη

- είπε...

ΣΦΑΙΡΑ ΣΕ ΣΤΗΘΟΣ ΔΕΚΑΕΞΑΧΡΟΝΟΥ.