12 Νοε 2008

ΙΩΣΗΦ


Χειρ Εγγονόπουλου

Ουδέποτε γράφτηκε ερωτική ποίηση
στη φύση
παρά από αγιογράφου μέλη.
Η εικόνα απεικονίζει την Αγία
μία και μοναδική Μαριάμ
του παντός.
Αγιογράφος είναι πάντοτε ο ίδιος
ποιητής
ο πατριός του Θεού Ιωσήφ.
Ιδού ποίημα το ερωτικόν:
ο Ιωσήφ ζωγραφίζει Μαριάμ
Αγία του παντός, Παναγία
κι ολοκληρώνοντας δεν υπογράφει
«δια χειρός» μήτε «χειρ»
(όπως ο Εγγονόπουλος)
αλλά σώμα.

Αλίμονο αν δε λατρέψεις ως το κύτταρο.

Ποιος θα γεννήσει το Θεό;
Ποιος άγγελος πετά με μια φτερούγα;
COPYRIGHT © ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Γ. ΜΟΥΖΑΚΗΣ (2008)

Η Annie Lennox τραγουδά "Love Song
For A Vampire"

7 σχόλια:

Π.Κ. είπε...

Μού άφησε μιαν αίσθηση αμφιλύκης ή μάλλον μια γεύση από εκείνο το εξαίσιο του αγγέλου προς Ιωσήφ: "φεύγε εις Αίγυπτον"!...

Ευχαριστώ και πολυκαλημερίζω σε!

ector είπε...

Σαν να ζωγράφισε τη θεά του σκότους και φέγγει δαιμονισμένα φως εκ φωτός με σκοτάδι που είναι το φώς στην άλλη όψη του

vergine-madre-figlia-del-tuo-figlio

ομόλογο το ποίημα με την εστία του στο κέντρο σκοτεινά κρυμμένο
γιατί έτσι ο θεός του ποιητή

Φαιδρα Φις είπε...

Ανυπότακτη θάλασσα σημαίνει Μαρία...
η εύθραυστη γαλήνη στο βλέμμα,
ό,τι είδε στη διαδρομή,
και με την ανάγκη μιας ρομαντικής αίσθησης,
ώσπου να φτάσουμε στην οριστική χαρά.
κι όμως είναι ανατρεπτικό αυτό το ποίημα...
καθώς ενέχει την παρουσία και την απουσία
"αλίμονο αν δε λατρέψεις ως το κύτταρο"
και να,πάλι,σε μία μόνο φράση,κρύβεται το απόλυτο,
και ο φορτισμός του θεϊκού και του ανθρώπινου.

καλημέρα Δημήτρη Ποιητή μου
σε φιλώ

Φαιδρα Φις είπε...

να συμπληρώσω κάτι για το εκπληκτικό τραγούδι με την υπέροχη φωνή της Αnnie Lennox,
-μου άρεσε πολύ και η ταινία και το σάουντρακ το οποίο και έσπευσα τότε να προμηθευτώ-

μου θύμισες παράλληλα και κάποιους στίχους της Πέννυς,από το ποίημά της Αγαπημένη.

τους αφήνω εδώ:
η αγαπημένη
μια Σφίγγα
ένας λαβύρινθος
ένας βωμός που μόνο αγκαλιάζει

η αγαπημένη
βουβή και χορτασμένη
ξυπνή και μαργωμένη
μυημένη

η αγαπημένη
στο δέρμα μου ανασαίνει
γυμνή και μεθυσμένη
διψασμένη

η αγαπημένη
μου γνέφει,με γνωρίζει
μ'αδειάζει,με γεμίζει
χωρίς βυθό
μια λάσπη που φωτίζει
φωτίζει κι ανεβαίνει
η αγαπημένη

η αγαπημένη
τους γαλαξίες που δροσίζει
τους αριθμούς που νανουρίζει
στις στρατιές των αγγέλων
λάβαρο ανεμίζει
η αγαπημένη

η αγαπημένη
προσεύχεται και βρίζει
κι αν πέφτει
με γεμίζει
σαν βότσαλο
σε λίμνη στερεμένη
η αγαπημένη

Lady Murasaki είπε...

Ο ποιητής , Δημήτρη, ο ποιητής υπογράφει "σώμα" ,εξόχως και ανυπερθέτως

Μοσχομπίζελο

Γιάννης Σωτηρίου είπε...

Σ' ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου στο blog μου. Μου δίνεις κουράγιο... Η Παναγιά μαζί σου φίλε...

Churchwarden είπε...

Πατέρα Παναγιώτη,

Εγώ ευχαριστώ. Όλοι σε αναζήτηση Αγγέλου και Αιγύπτου είμαστε.

Έκτορα,

Φως εκ φωτός σκότους. Ακριβής περιγραφή και της πινελιάς και της έμπνευσης. Ευχαριστώ.

Χάριτα,

Ο Ιωσήφ θα μας πει για τη λατρεία ως το κύτταρο. Ο Ιωσήφ ξέρει. Να είσαι καλά, καλή μου φίλη.

Lady Murasaki,

Και προτρέπει σε συλλογή υπογραφών μπας και αλλάξει το σακάτικο έτος. Σε φιλώ.

Γιάννη Σωτηρίου,

Ανταποδίδω την καλύτερη ευχή.

Έχετε όλοι την αγάπη μου.