12 Οκτ 2008

ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΙΩΑΝΝΟΥ Ν. ΚΥΡΙΑΖΗ

Ακούμε τον Ιωάννη Ν. Κυριαζή να απαγγέλει απόσπασμα του ποιήματός του "Η Παραφορά του Ερωταφίου" (Κονιδάρης, 2008).

Όλες οι μέρες κάθισαν απαρηγόρητες πάνω απ΄το κεφάλι της Μεγάλης Παρασκευής. Μια μέρα που μεγεθύνει τις απώλειες μέσα σου. Απ΄το πρωί οι καμπάνες σκορπούνε δάκρυα κι αναμνήσεις περασμένων Επιταφίων. Ο ήλιος χαϊδεύει ηδονικά τους τρούλους των εκκλησιών, αναρριγούν οι σταυροί επάνω τους. Οι θεοί που κήδεψα στη ζωή μου θα με συντροφεύουν ως το θάνατό μου. Μαντεύω την ύπαρξή τους από το άρωμα της πασχαλιάς που σκορπούνε γύρω μου. Ραγισμένα τραγούδια στο ραδιόφωνο-μελωδικά ανασαίνει ο πόνος για να τον εκπνεύσει ο άνθρωπος. Μες στο φλιτζάνι πικραμένος ο καφές, νοσταλγεί τη χαμένη συντροφιά της ζάχαρης. Ούτε και σήμερα θα τους τα φτιάξω... Ανοίγω την πόρτα και καταπίνω ανόρεχτα το δρόμο προς την εκκλησία. Επάνω, δυο σύννεφα βουτηγμένα στο μπλε οινόπνευμα-βαμβάκι για τις πληγές μου. Και κάτω, ένα ζευγάρι να φιλιέται χωρίς συστολές, στη μέση του διαστελλόμενου θρήνου-πληγή για τα μάτια μου. Μες στο ναό, αμήχανος-σαν Θεός χωρίς πιστούς..., σαν άπιστος χωρίς κι ανθρώπους. Μπροστά μου, ο Ιησούς, κάτω από ένα ανοιξιάτικο σεντόνι-κανείς δεν τον τραβάει, μήπως και δεν τον δει. Μόνο μαζεύουν ροδοπέταλα, για να μυρίζει ο ύπνος τους υπόσχεση Ανάστασης. Μα εγώ, ο ιερόσυλος, προσπαθώ να μαντέψω ποια βιολέτα διαλέγοντας, θ΄αγγίξω τα δάχτυλά σου που την έκοψαν. Και σαν να ΄θελα να μπω σ΄ένα τούνελ του χρόνου που θα΄βγαζε σ΄εσένα, έσκυψα να περάσω κάτω απ΄τον Επιτάφιο.

11 σχόλια:

Fuji είπε...

Να και κάτι που έλειπε από το Υou Tube.
Πολύ επιτυχημένη και ατμοσφαιρική απαγγελία και σκηνοθεσία.Αφοπλιστική η εναρκτήρια εικόνα.
Και η μουσική επένδυση, απόλυτα ταιριαστή.
Νομίζω πως ακούγεται το Ave Maria,ή κάνω λάθος;

Γιάννη, ένα πολύ μεγάλο Μπράβο!!!!

Fuji είπε...

Μπράβο Δημήτρη!!!

Πολύ καλή ανάδειξη του βίντεο!!!

Εύσημα...

Π.Κ. είπε...

Συγκινήθηκα έως ερωταφισμού!
Και θιασώτης (φύσει και θέσει)των ιερο-α-συλιών, "προσπαθώ να μαντέψω ποια βιολέτα διαλέγοντας, θ΄αγγίξω τα δάχτυλά σου που την έκοψαν".

Πολύ δυνατό! Πρέπει να το βρώ. Με συν-καλούν οι "παραφορές" Κυριαζή.

Εύγε του!

Churchwarden είπε...

Fuji και πατέρα Παναγιώτη,

εύγε του τω όντι. Πρόκειται για ένα εξαίρετο ποίημα. Σας ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.

Βασίλης είπε...

Εγώ ήρθα αργά ,….
Και λέω μήπως «βγήκε» ο επιτάφιος,….
Κι εγώ ο άπιστος κι αμαρτωλός θα διαλέξω αυτό:
«Μα εγώ, ο ιερόσυλος, προσπαθώ να μαντέψω ποια βιολέτα διαλέγοντας, θ΄αγγίξω τα δάχτυλά σου που την έκοψαν.» τα δάχτυλα αυτά θέλω,…
καλό βράδυ,…

kyriaz είπε...

Σας ευχαριστώ πολύ όλους-κι ειδικώς εσένα αγαπητέ Δημήτρη που με τίμησες με την ανάρτησή σου...

Churchwarden είπε...

Aγαπητέ Βασίλη,

το στίχο που διάλεξες τον "πάχυνα" αυθαιρετώντας, καθότι διαθέτει τη μέγιστη ισχύ. Ως άπιστος και αμαρτωλός, είσαι δικός μας άνθρωπος. Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου. Καλό σου βράδυ.

Kyriaz,

δεν τιμώ εσένα. Εσένα δε σε συμπαθώ καν. Το ποίημά σου τιμώ-τοιουτοτρόπως και την ποίηση. Να είσαι καλά και να γράφεις.

abttha είπε...

e, o!
ναι, ρε!
πραγματικά με 'καθήλωσε'.
ευχαριστώ που το διάβασα χάρη σε σένα φίλε,
αυτό είναι να είσαι τσίφτης.

Churchwarden είπε...

Σκέψου, φίλη μου abttha, αν είμαι τσίφτης εγώ που το ανέβασα, τι τσίφτης είναι αυτός που το έγραψε!Σε ευχαριστώ πολύ. Να είσαι καλά.

Στέλιος Θαλασσινός είπε...

Ποιος ποιητής του επέτρεψε του κυρίου Κυριαζή να κλείσει, να εκφράσει, ένα μεγάλο μέρος της ποίησης μέσα σε τριάντα αράδες; Γιατί πραγματικά η παραφορά του ερωταφίου, εκφράζει ερωτισμό, άρνηση κι επιθυμία, αιτίες
και λόγους ύπαρξης, ρομαντισμό, θρησκευτική κατάνυξη, ρεαλισμό, επιθυμία, θλίψη κι ανάσα για ζωή κι ελπίδα, και…

Τέλος πάντων, έχει τη συγκατάθεσή μου να το ξανακάνει, γιατί το κάνει πολύ καλά!
Να είναι πάντα καλά και
να γράφει να γράφει να γράφει!

Ας ευχηθούμε, κάθε μέρα, να τα διαβάζουμε όλο και περισσότεροι, μπας και καταλάβουμε
τους λόγους της ύπαρξής μας.

Στέλιος Θαλασσινός
(Στέλιος Γαστεράτος)

thalassinoss.blogspot.com
myrtidiotis.blogspot.com gasteratos.blogspot.com

Churchwarden είπε...

Kύριε Θαλασσινέ, μου έχουν πει να τ' αποφεύγω κάτι τέτοια. Σκανδαλίζουν, λένε. Μετά το σχόλιό σας, όμως, το δικό μου φυγείν αδύνατον.

Είναι ο καλύτερος.