7 Οκτ 2008

ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ

ΒΑΛΣ

Σα στήθος δροσερό το μίσος πιάνω˙
με ρούχα και με αμφιέσεις πάω βολίδα,
μακριά κοιμάμαι.

Δεν είμαι, δεν μπορώ και ξέρω πως πλέον
του δάσους και της θάλασσας δεν έχω
σ’ αυτό το σπίτι μου όπλα.

Με νύχτα ραίνω και νερό το στόμα˙
σελήνη ανθεκτική βουτά και λύνει
τι εγώ δεν έχω.

Ό,τι έχω σβει στη μέση των κυμάτων:
νερένιοι κεραυνοί και ημέρες αίθριες,
βυθοί ατσαλένιοι.

Ασπίδες, ρούχα και απόνερα δεν
υπάρχουν, μήτε λύση απύθμενη μία
ή βλέφαρο να βλάφτει.

Ζω ξάφνου μονάχος και ακολουθούν με.
Αγγίζω μια μορφή και με σκοτώνει.
Δεν έχω χρόνο.

Μη με γυρέψετε γυρίζοντας στο
γνωστό άγριο σύρμα ή στου συρμού το λάγνο
αμπέλι των αιμάτων.

Μη με φωνάζετε: δουλειά μου αυτή είναι.
Και μη με ρωτάτε πώς με λένε, τι είμαι.
Στη μέση αφήστε με του φεγγαριού μου,
στο πληγωμένο χώμα.

PABLO NERUDA

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ

12 σχόλια:

Βασίλης είπε...

Υπέροχο και το σημερινό
Όπως και το προηγούμενο
Αιχμηρό και τόσο αληθινό.
Σήμερα κάνω μια παράβαση
Αλλά αξίζει!!!
Αν και δεν έχετε ανάγκη από τέτοια,
Μπράβο σας!!!
Χαρούμενος κι ευτυχισμένος που σας συνάντησα,…

Churchwarden είπε...

Eνικός, αν δεν έχεις αντίρρηση, αγαπητέ Βασίλη. Καλωσήρθες. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Σε ποια παράβαση αναφέρεσαι;

Φυσικά και έχω-όπως όλοι μας-ανάγκη από τέτοια. Η φίλη μας η Χάριτα το έχει καταλάβει και όλο με παινεύει.

Βασίλης είπε...

Η παράβαση είναι δική μου, είναι απλή,...
Θα μας δοθεί η ευκαιρία ελπίζω να σου την εξηγήσω
Ξέρει άλλωστε η αγαπημένη μας Ποιήτρια

Churchwarden είπε...

Δεν επιμένω. Και πάλι σε ευχαριστώ.

Φαιδρα Φις είπε...

Μη με φωνάζετε: δουλειά μου αυτή είναι.
Και μη με ρωτάτε πώς με λένε, τι είμαι.
Στη μέση αφήστε με του φεγγαριού μου,
στο πληγωμένο χώμα.

Συνταρακτικοί στίχοι,πόσο μάλλον όταν το αίτημα διασχίζοντάς τους βιώνεται τραγικό.
μου άρεσε πολύ και η μετάφραση.

βαριέμαι να κάνω μάθημα

Churchwarden είπε...

Μην κάνεις, τότε, Χάριτα. Πες πως αρρώστησες, πως δεν μπορείς να βγεις και μένεις μέσα.

Φαιδρα Φις είπε...

δυστυχώς δεν γίνεται αυτό,
έχω ημικρανία και θέλω να ξαπλώσω,
θέλω να καθήσω ν'ασχοληθώ με διάφορες γραφές,
τι θα κάνεις εσύ?
δέχεσαι μέιλ αργότερα?

Churchwarden είπε...

Eδώ είμαι και δέχομαι. Τι σόι οικοδεσπότης θα ήμουν αν δε δεχόμουν;

Φαιδρα Φις είπε...

εντάξει τότε,
θα κάνω μόνο τις τρεις πρώτες ώρες μάθημα και μετά τις εφτάμιση θα σου γράψω

φιλιά

Churchwarden είπε...

Kαλό μάθημα-ελπίζω να μη μου γράψεις κακά πράγματα. Δεν ημπορώ τη στενοχώρια. Θέλω χαρά. Μπομπ Σφουγγαράκη. Τέτοια.

Φαιδρα Φις είπε...

μπομπ ο μάστορας δε σου κάνει?
ούτε εγώ μπορώ άρα θα πούμε χαζά,εντάξει?

Churchwarden είπε...

Ό,τι επιθυμείς ή, όπως λένε και στο χωριό μου, as you wish.