20 Μαρ 2008

ΦΩΝΕΣ Σ' ΕΝΑ ΜΠΑΛΟΝΙ

ΑΡΓΥΡΩΝΗΤΟΣ


Σαν τη γάτα που παγίδευσε φωνές σ’ ένα μπαλόνι
Συλλέγω τις στέρξεις μου πνιχτές
Aυτοκινήτων ανοδικές εγκαταλείψεις
Κι είναι το φως ερμητικού στροβίλου πέταγμα
Που ρέει το θηλυκό νυχιάς καρυοθραύσμα
Εκκρεμές στη ησυχίας τον αέρινο σκακιστή
Ωραίος αυτός υγρής
Kαι πέτρας σκοτεινής
Ζεσταίνει των πύργων μου τη γύρη γοτθική
Σ’ όλων των μηκών τα τετράγωνα
Κατάλευκα περιστέρια
Μα κι αν αντλώ στα χέρια μου
Kαρδιά μικρού ανθήρα
Ειν’ των πλοχμών οι λέξεις μου αληθινά γελοίες
Που μου ’ταξε ο Όσιρις την πίστη μου χρυσή
Αρκεί του άλγους μου την οιμωγή
Για πάντα να σιγήσω
Αρνήθηκα εγώ στην πλάστιγγα με Λεβιάθαν
Την τέχνη μου χρυσή να τάζει πειστικά
Κι αν το αντί ζύγισα πενιχρό
Το βάρος της προσφοράς ενταφίασα εντός μου
Σα ντροπαλή ιθύσφιγγα μάταιης αυτοέκδοσης
Σαν αυτοάνοσο κεντρί ατάλαντης αντιύλης

5 σχόλια:

Fuji είπε...

"Σαν τη γάτα που παγίδευσε φωνές σ΄ένα μπαλόνι
Συλλέγω τις στέρξεις μου πνιχτές"...
"Μα κι αν αντλώ στα χέρια μου
Kαρδιά μικρού ανθήρα
Ειν’ των πλοχμών οι λέξεις μου αληθινά γελοίες"....

Πόσο εντυπωσιακή, αλήθεια, είναι η τέχνη του αυθόρμητου και αβίαστου δεκαπεντασύλλαβου.Και όχι μόνο. Είναι κι εκείνες οι φωνές της γάτας...Για φαντάσου..."παγιδευμένες σ΄ένα μπαλόνι"είναι σαν τις οιμωγές που σου ζητούν να σιγήσεις. Απίθανο! Καρφωμένες λέξεις, αφοπλιστικές εικόνες, υποβλητική μουσικότητα!
Αχ!Δημήτρη. Είσαι τεχνίτης ισχυρός.

solomantzaros είπε...

Kαταιγιστικό.
Πραγματικά σου κόβεται η ανάσα.
Ο νους μου απο΄μεινε όμως σε κείνον τον ...αέρινο σκακιστή.

Churchwarden είπε...

@Fuji

Όπως ξέρεις, είσαι ο λόγος της γραφής μο. Τι άλλο να σε πω;

@solomantzaros

Καλώς τον Σολωμάντζαρο. Το σχόλιό σου, για το οποίο και σε ευχαριστώ με αμφότερους τους κόλπους και τις κοιλίες της καρδιάς μου, ούτε παραγγελία να το είχα κάνει, δε θα το είχα πετύχει έτσι.

Φαίδρα φις είπε...

εγώ στέκομαι στο "αντί" σου, που από μόνο του χαράζει μια τέχνη γλωσσική και καλλιτεχνική,
και έσωσες και το δικό μου "αντί" μέσα μου,μετουσιώνοντας το από ψυχολογικό σε ποιητικό φαινόμενο...

ανέλπιστη ευεργεσία...

καλησπέρα

Churchwarden είπε...

@Φαίδρα φις

Συγκινημένος σε ευχαριστώ και σου λέω: αυτό το "αντί" το κατάλαβες καλά.

Καλησπέρα.