8 Μαρ 2008

ΓΥΝΑΙΚΑ

Mέσα σου εκσπερματώνω και γεννιέμαι
Γυναίκα
Και δυο φορές μαθαίνω πώς
Να σ’ αγαπώ: μάνα κι ερωμένη

Τι σημαίνει να πάλλονται
Οι φωνητικές χορδές του αηδονιού
Δεν έχεις καταλάβει: ούτε γιατί
Η αψάδα στο λαιμό του κομμένου
Τριαντάφυλλου
Σου προσφέρει πορφυρή την αμαρτία του κόσμου
Ύδωρ ανθισμένο στους μηρούς σου
Ανάσα άνασσας λαβωματιάς

Δεν έχεις καταλάβει, όμως αντέχεις˙
Με την κοιλιά να σε βαραίνει
Τρέχεις στα χωράφια να στυλώσεις
Τα σπαρτά
Γυναίκα-είσαι η ελπίδα της καμένης σάρκας
Να λιώσει ένα ακόμη μέταλλο
Πάνω σε μια αξιοπρέπεια
Προτού χαράξει η μέρα που όλους θα μας
Καταπιεί

Γυναίκα, δεν έχεις καταλάβει-δεν πειράζει
Είμαι εδώ απ’ τα πόδια σου να εξηγώ
Ποιον διάλεξε η Φύση στη φουρτούνα
Ποιος με κρατά καθώς σκουντουφλώ
Και προσπαθώ αγόρι μικρό να περπατήσω
Εδώ που μ’ έφερες

Κι όπως μέσα στις τόσες απαιτήσεις μου
Κλαις και διαμαρτύρεσαι
Εγώ δε σε παρεξηγώ-τόσα μπορεί το φως
Και άλλα τόσα
-παύει η ομορφιά ποτέ της να εργάζεται;

Κι αν κάπου κάπου
Την πλάτη σου γυρνάς και με προδίδεις
Παίρνοντας πίσω βίαια
Όλες μου τις αισθήσεις απ’ τη σάρκα μου
Όπως μόνο η σάρκα μου μπορεί
Εγώ πάλι ανάπηρος στο ποίημα ανεβαίνω
Και κλείνω με τους ίδιους στίχους
Τα ίδια πνιγμένα δάκρυα στα μάτια


Μέσα σου εκσπερματώνω και γεννιέμαι
Γυναίκα
Κι απ’ τα χείλη σου περιμένω το Θεό:
Μάνα κι ερωμένη της ζωής μου
Πλανεύτρα της βαρύτερής μου ήττας
Ουσία του ευάλωτου αγγίγματος

Παλαίστρα της τρανότερης αγάπης μου

COPYRIGHT © ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Γ. ΜΟΥΖΑΚΗΣ (2008)

14 σχόλια:

Fuji είπε...

Επειδή με τα χείλη σου έρχεται ο θεός, σε ευχαριστούμε αληθινά. Εγώ και η μοναδική μου φίλη, η ποίηση.

david santos είπε...

Great work!
You are master!
Thank you.

Roadartist είπε...

Σε ευχαριστώ που άφησες το σχόλιο σου σήμερα..και πέρασα απο το σπίτι σου. ΥΠΕΡΟΧΟ ποίημα!
Ο bob dylan μοναδικός βέβαια και το τραγούδι γεμάτο μηνύματα. Ομορφος συνδιασμός.
Χαίρομαι που ακόμα υπάρχουν άνθρωποι που αντιλαμβάνονται με το μυαλό και τη καρδιά.Να είσαι καλά.

kyriaz είπε...

Είναι ένα σημαντικό ποίημα αυτό Δημήτρη.Και το πιο σημαντικό:δεν μπόρεσα να ξεχωρίσω κάτι-μ' άρεσε ως σύνολο... :)

Churchwarden είπε...

@Fuji:

Θεός στο ποίημα είναι η γυναίκα-την οποίαν ευχαριστώ (και τη φίλη της)

@David Santos:

Τhank you, sir. Most kind you are.

@Roadartist:

Σε ευχαριστώ πολύ-για τους ίδιους λόγους χαίρομαι και εγώ.

@kyriaz:

Αγαπητέ Γιάννη, οι εστιάσεις μου, προφανώς, δεν είναι τυχαίες. Κάνω αυτό που θα ήθελα και οι άλλοι να κάνουν: δίδοντας καλοπροαίρετη τροφή στον καλλιτέχνη, εκείνος, με το προσωπικό του φίλτρο, μπορεί να την αξιοποιήσει. Τα σχόλια, είμαι πεπεισμένος, μπορούν να γίνουν έμπνευση.

Δεν ξεχωρίζω, λοιπόν. Σκέφτομαι.

Κατά τα άλλα, δε χρειάζεται να υποκρίνεσαι. Όλοι ξέρουμε ότι περισσότερο σου άρεσε το περί προδοσίας.

Σε ευχαριστώ πολύ.

kyriaz είπε...

:)
και όχι μόνο...

mariam είπε...

ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!

Churchwarden είπε...

@mariam:

Καλώς τη. We must be related.

Είναι και δικό μου της νέας σοδειάς αγαπημένο.

Δε χρειάζεται η υπερβολή στην αξιολόγηση-είμαι ψώνιο έτσι κι αλλιώς.

Ευχαριστώ τα πλείστα.

How are things?

Pipe Smoker είπε...

Καλησπέρα. Το γραφτό δεν είναι από τα αγαπημένα μου. Μάλλον φταίει το ότι έχεις γράψει πολύ καλύτερα και έχω, πλέον, προδιάθεση όταν σε διαβάζω. Το θέμα είναι πολυτραγουδισμένο και (σύμφωνα πάντα με τα δικά μου γούστα, τα βαρβαρικά) δε σε βλέπω να ξεφεύγεις. Κάτι σε κρατά στα όρια μεταξύ πρωτοτυπίας και κοινοτοπίας. Έχε υπόψη σου ότι άλα αυτά στα γράφω έχοντας ως μέτρο σύγκρισης τα δικά σου ποιήματα. Αν θέσεις τους στίχους έναντι του συνόλου αυτών που έχω διαβάσει γενικά, κατατάσσονται στους καλούς.

Παρ' όλα αυτά, έβαλες γκολάκι στο 90':

"Πλανεύτρα της βαρύτερής μου ήττας"

Αυτός ο στίχος μαμεί και γδέρνει.

Churchwarden είπε...

Pipes, piss off.

Pipe Smoker είπε...

Ως πάντα αβρός με τους αναγνώστες σου.

Churchwarden είπε...

Sorry, Pipes. Διάβασε το "τόση χλιδή της καύλας μου σ' ένα σονέτο" για να στανιάρεις μετά το εξάμβλωμά μου. Μια ναυτία θα σου μείνει, αλλά με πολλές αναγνώσεις θα την ξεπεράσεις.

Pipe Smoker είπε...

Εξάμβλωμα? Καλά, καλά. Θα σου δώσω παριζάκι με πάπρικα. Και μετά θα σου πάρω τουλούμπα να φας. Στοργή.

PS: εξαιρετική η δεκτικότητά σου στην "επιθεώρηση".

Churchwarden είπε...

Eυχαριστώ, Pipes, για την επιθεώρηση, τις απόψεις σου για τη δεκτικότητά μου και την οικοδεσποτική αβρότητά μου. Τώρα, piss off.