20 Φεβ 2008

ΧΑΪΚΟΥ


α΄

Πάνω απ’ τα δόντια
Φορώ τους τριγύρω μου
Σάπια μασέλα

β΄

Ο ομφαλός μου
Διηγείται σφάλματα
Της όρεξής μου

γ΄

Καμβάς το χρώμα
Με μαύρο της ράτσας μου
Σαν ποίημά μου

δ'

Όταν δεν έχω
Δανείζομαι θάνατο
Από μια σκέψη

ε΄

Σκάβεις στα βαθιά
Όταν συλλογίζεσαι
Τον εκσκαφέα

ζ΄

Πίσω απ’ τη βουή
Σφίγγεται η καρδιά μου
Πεταλωμένη

η΄

Βούτα στο μέλι
Το πιο γερό σου νύχι
Δίχως δάχτυλα

θ΄

Δώδεκα παιδιά
Το ένα βγήκε σκάρτο
Και κρεμάστηκε

ι'

Όσοι τραγουδούν
Οφείλουν στη φωνή τους
Τα μεγάφωνα


κ΄

Όσοι τραγουδούν
Οφείλουν τη φωνή τους
Στα μεγάφωνα

λ΄

Μέρα παγερή
Ξυπνάει στα πνευμόνια
Χίλια τσιγάρα

μ'

Είθε να γίνω
Μετά απ’ τη ζωή μου
Κείνο που είμαι

ν΄

Είθε κάποτε
Να 'ναι ο κερδισμένος
Ανιστόρητος

ξ΄

Όλοι στα άνθη
Ομορφαίνουν τη βόλτα
Και γω στο βλαστό


ο΄

Μάσα την άμμο˙
Φως λαχταρούν στο βυθό
Οι αόμματοι

π΄

Ό,τι κι αν ρουφώ
Δεν αποκαθίσταται
Η ατμόσφαιρα

ρ΄

Άγνωστος Θεός
Φωτοτυπεί εντός μου
Κι επισημαίνει

σ'
Πάρ’ απ’ την ψευτιά
Όλη της την έμπνευση:
Σπαταλφροσύνη


τ'
Έπεσαν σκεπές
Για να εκτιμήσουμε
Κάποια αστέρια

11 σχόλια:

Fuji είπε...

"Άγνωστος Θεός
Φωτοτυπεί εντός μου
Κι επισημαίνει"

Σου το "κλέβω" για λίγο, έχοντας καλό σκοπό :
Σου το αφιερώνω!

kyriaz είπε...

ουπς!
Εδώ έχουμε αρκετά διαμάντια....
Να πω σε ποια στάθηκα περισσότερο:
δ,ε,η,ι(η μετάθεση του "σ" από τα μεγάφωνα..."σ"τη φωνή τους,πανέξυπνη!!!),ρ κι ένα...εξαίρετο τ.

Νομίζω πρέπει να γράψεις κι άλλα!!!

λευκάδιος είπε...

Tα ΧΑΪ-ΚΟΥ δεν είναι απλά συγκεκριμένος αριθμών συλλαβών ή στίχων, αλλά και ιδιαίτερος τρόπος θέασης του κόσμου. Τα δικά σου δεν έχουν καμιά σχέση με το είδος.

Churchwarden είπε...

Είσαι υποθέτω μικρανήψι του Χερν, αυτό που έκρυβαν γιατ' ήτανε ζαβό το τσαμένο, το τερατογεννημένο. Πανηλίθιε, προτού κηρύξεις, διάβασε τις αρχές του blog: απαγορεύεται η αγένεια, ατίθασο αγόρι. Μετά αναρωτήσου:

Αυτό που λέω, ότι, δηλαδή, τα ΧΑΪΚΟΥ που διαβάζω δεν ακολουθούν το παραδοσιακό πρότυπο, λες να το ξέρω μόνο εγώ; Μήπως το ξέρει και αυτός που τα έγραψε; Μήπως το ξέρει και η κουτσή Μαρία;

Μήπως-τέλος-τούτο δεν είναι αναγκαστικά κακό;

Ξαναλέω: ο καθείς εδώ είναι ελεύθερος να λέει τη γνώμη του, τηρουμένων των αυτονόητων αρχών της ευγενείας. Γκέγκε;

Pipe Smoker είπε...

Fun to be with...

Churchwarden είπε...

Nα διευκρινίσω ως οφείλω ότι ο τόνος της απάντησης στο καθόλα νόμιμο σχόλιο του Λευκάδιου εδώ, υπαγορεύθηκε από το αγενές του δικού του τόνου στην ανάρτηση "ΝΑΥΑΡΧΙΣ", το οποίο και σβήστηκε.

Θεοδόσης Βολκώφ είπε...

"Όταν δεν έχω
Δανείζομαι θάνατο
Από μια σκέψη".

Απλώς εξαίρετο. Εξαίρετο.


Την καλησπέρα μου.


Βολκώφ

Churchwarden είπε...

@fuji:

Σε ευχαριστώ και ανταποδίδω την αφιέρωση-όχι όμως του XAΪΚΟΥ. Των βιβλίων μου, του blog και γενικώς.

@kyriaz:

Έκανες εδώ κάτι που μου αρέσει πολύ: στάθηκες σε αυτό που σου άρεσε. Το υπογράμμισες. Το επισήμανες. Εκτός από τις θερμές μου ευχαριστίες, σου απευθύνω και την παράκληση τούτο να κάμνεις πάντα, τόσο για αυτά που σου αρέσουν, όσο και για αυτά που δε σου αρέσουν.

Churchwarden είπε...

Αγαπητέ κύριε Βολκώφ, αφενός να σας ευχαριστήσω θερμώς και ειλικρινώς. Αφετέρου, να σας εκφράσω την ευχαρίστησή μου για την παρουσία σας εδώ. Σας ζητώ συγγνώμη για την οικειοποίηση της καταπληκτικής εικόνας του ιστολογίου σας, άνευ της αδείας σας. Και βεβαίως:

"Κάποτε κλείνω
τη βοή της θάλασσας
μες στα κοχύλια"

Το θαυμασμό μου.

Θεοδόσης Βολκώφ είπε...

Aγαπητέ Δημήτρη Μουζάκη, μην μου ζητάτε καμία συγγνώμη. Η εικόνα δεν είναι δική μου. Την πήρα κι εγώ απο το Google. Συνεπώς πολύ καλά κάνατε και τη χρησιμοποιήσατε.
Από αυτά που έχω δει έως τώρα - και με την ευκαιρία θα αναζητήσω και τα βιβλία σας - υπάρχει λόγος εδώ... Και εκτός αυτού υπάρχει και άποψη - αυτά τα δυο πάνε μαζί - πράγμα που είδα και στο ιστολόγιο του φίλου Γιάννη Κυριαζή και το οποίο με έκανε να σας αναζητήσω. Ελπίζω λοιπόν σε επικοινωνία μας.
Την καλημέρα μου.


Βολκώφ

Churchwarden είπε...

@Θεοδόσης Βολκώφ:

Bεβαίως και θα επικοινωνήσουμε. Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Αν υπάρχει άποψη, η κορυφή της είναι η εξής: η ποίηση χρειάζεται μια σοβαρή διαδικασία ανάδειξής της, η οποία, στις μέρες μας, είναι ανύπαρκτη.

Την καλησπέρα μου.