18 Νοε 2007

O ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΑΨΑΛΗΣ ΙΕΡΟΥΡΓΕΙ

Δεν βλέπει πια να μου τηλεφωνήσει˙
τα δάχτυλά της φέγγουν γερασμένα
και τρέμουν, όταν πάει να σχηματίσει
τον αριθμό που ίσως βγάλει εμένα.

Κι όπως θα μ’ έχει μέσα της κρατήσει,
δέκα ετών παιδί στην Καλλιθέα,
των ουρανών ν’ αγγίζω την ιδέα
στο κιάλι που αυτή μου ’χε χαρίσει,

τις Άρκτους, την Κασσιόπη και τη Λύρα˙
κι όπως θα πέφτει τ’ άναυδο σκοτάδι
κι η πρώτη τρυφερότητα, σαν μοίρα,

θα μου ζητήσει φως για ό,τι πήρα
τα χέρια της τυφλά θα βρούν το χάδι
να πλύνουν τα δικά μου στο νιπτήρα.

10 σχόλια:

Pipe Smoker είπε...

Καλά ντε, μη βαράς. Έχει γράψει και καλά πράγματα.

Churchwarden είπε...

Είσαι Βησιγότθος.Τουλάχιστον.

Pipe Smoker είπε...

Γιατί ρε? Δεν έχει γράψει ΤΙΠΟΤΑ καλό κατά τη γνώμη σου?

Churchwarden είπε...

To συγκεκριμένο ποίημα, ως φαίνεται από τον τίτλο της ανάρτησης, μου αρέσει. Μάλλον, όμως, δεν κατάλαβα το πρώτο σου σχόλιο. Καλό, λοιπόν, είναι να μου το εξηγήσεις.

Pipe Smoker είπε...

Είχα την εντύπωση ότι ο τίτλος ήταν ειρωνικός (το ποίημα εμένα δε μου αρέσει). Για αυτό σου είπα ότι έχει γράψει και καλά πράγματα. Τώρα, αφού ο τίτλος δεν ήταν ειρωνικός, γιατί μου είπες ότι είμαι βησιγότθος? Πριν λίγο νόμιζα ότι ήταν σχόλιο για το γούστο μου.

fuji είπε...

Αρκούντως συγκινητικό και εκφραστικό το ποίημα του Καψάλη.Ιδιατέρως τιμητικός γι΄αυτόν ο τίτλος της ανάρτησης.

Churchwarden είπε...

Ήταν, διότι εγώ κατάλαβα καλά ότι το λίαν ευαίσθητο αυτό ποίημα δε σου άρεσε, ενώ εσύ δεν κατάλαβες ότι ο τίτλος ήταν κυριολεκτικός.

Churchwarden είπε...

Συμφωνώ μαζί σου Fuji. O τίτλος της ανάρτησης έχει μια δόση υπερβολής, που οφείλεται,ίσως, στην Καλλιθέα, όπου μεγάλωσα.

Pipe Smoker είπε...

Και να ένα παράδειγμα υποκειμενικότητας που είναι χρήσιμο για να κατανοήσουμε τις περιπτώσεις όπου αυτή αφανίζεται κάτω από το βάρος του αριστουργήματος (που λέγαμε πριν, ντε). Και οι δύο έχετε καλά λόγια να πείτε για το ποίημα. Σήμερα το ξαναδιάβασα. Συνεχιζει να μου φαίνεται τραγουδάκι με λίγους πρωτότυπους στίχους, αλλά τίποτα παραπάνω. Επίσης, χθες τσέκαρα την ταυτότητά μου και λέει ότι είμαι Έλληνας. Ρώτησα και κάτι γνωστούς μου που είναι μορφωμένοι και μου είπαν ότι οι Βησιγότθοι δεν υφίστανται πια ως φύλο. Έχω μπερδευτεί.

Pipe Smoker είπε...

Πλάκα πλάκα, το "Βησιγότθος" μου άρεσε. Ειλικρινώς. Θα το υιοθετήσω, Nugs.